Katalinka szállj el...


Szeretném veletek megosztani az egyik legsikeresebb ajándékot, amelyet valaha is gyermekeimnek készítettem. 


Ez egy kis tenyérbe illő, gömbölyű kavicsból készült katica.
 Mióta kislányom megkapta, megbecsült társa lett játékaiban. Rendszerint kabátkája zsebében hordja, ősszel falevelekből, télen hóból készít neki fészket, társasjátékban mindig ezt használja bábunak, 
sorba rakja, gurítja morzsolgatja, szeretgeti. Örök kedvenc lett, ami régóta nem süllyed el a fiókban, hanem új és új szerepben tűnik fel játékaiban.




Fontosnak tartottam, hogy igazán kis tenyérbe illő kőből készüljön, ezért elmentem egy közeli kertészetbe, és kiválogattam pár gömbölyű, fehér kavicsot. Miután alaposan lemostam őket, lealapoztam fehér akril festékkel. Az aljával nem foglalkoztam, mert tudtam, hogy fekete lesz, és a kavics forgatgatása nagyon meghosszabbította volna a száradási időt. A fehér réteg száradása után jött a katica arcának, és hátának kialakítása a választott színekkel, Újabb száradási idő. majd fekete akril festékkel elkészítettem a kontúrokat, és a katica alját. Végül lefújtam fényes lakkal, hogy a festék ne sérüljön, kopjon. Lehet, hogy kicsit hosszadalmas volt elkészíteni a festékrétegek miatt, de nagyon megérte!!!